Model v měřítku 1:43 pochází od firmy IXO
			
			
			V roce 2005 nasadil americký tým Champion Racing dva vozy. Jeho posádky tvořila šestice nejlepších jezdců Audi. Tom Kristensen s šesti vítězstvími v Le Mans, Frank Biela a 
			Emanuele Pirro se třemi a J.J.Lehto a Alan McNish s jedním 
			vítězstvím. Jediný Marco Werner byl zatím nejlépe dvakrát třetí. Na 
			start se tak postavily tři vozy Audi R8. 
			Po úpravě technických pravidel, postihly vozy Audi, které startovaly 
			s loňským modelem R8, výrazné restrikce. Audi mělo zmenšenou nádrž, 
			což znamenalo častější zastávky v boxech kvůli tankování, menší 
			přítlačné křídlo, navíc zátěž 50 kg a o 14,5 % menší průměr 
			restriktorů sání. Zmenšení restriktorů sání znamenalo snížení výkonu 
			přeplňovaného motoru objemu 3596 cm3 z loňských 600 k na 
			letošních 520 k. Všechna tato opatření, především snížení 
			výkonu motoru a zvýšení hmotnosti, znamenala zpomalení vozů Audi až 
			o 6 s na kolo. Audi stáje 
			Champion Racing s číslem 2 a jezdci Bielou, Pirrem a McNishem 
			dosáhlo třetího nejlepšího času 3:37.785. Druhé Audi stáje Champion 
			Racing s číslem 3 a jezdci Lehtem, Wernerem a Kristensenem dosáhlo 
			až osmého času a stálo ve čtvrté řadě. Francouzské Audi týmu Oreca 
			stálo na startu na pátém místě. 
			Závod se jel za ohromného vedra, kdy teploty přes den dosahovaly až 
			35°C. Nejhůře na tom byli jezdci v uzavřených vozech, kde teplota 
			šplhala až na 70°C.
			Ihned po startu  se od zbytku pole odpoutaly oba vozy Pescarolo a 
			začaly si budovat náskok. Audi č.2 a Audi Oreca č.4 jeli na čtvrtém 
			a pátém místě. Třetí Audi jelo zpočátku na 8. místě. Po první hodině 
			závodu ujely vedoucí vozy 16 kol. V čele suverénně kralovala obě 
			Pescarola s náskokem více jak 1:15 minuty na třetí a čtvrté Audi č.2 
			a 4. Sedmnáct minut před šestou hodinou nastalo prvé zakolísání týmu Pescarolo. Vůz startovního čísla 17 měl po nehodě poškozené levé 
			přední kolo. Vůz musel s poškozeným závěsem do boxů. Zato 
			pravidelnou jízdou postoupilo na čtvrté místo Audi č.3 a doplnilo 
			tak trojici Audi pronásledujících vedoucí vůz Pescarolo. Ten již 
			získal náskok 2,5 minuty. Pouze první čtyři vozy měly po 32 kolech 
			plný počet kol.
			Neuplynula ani hodina od karambolu Pescarola č.17 a vedoucí vůz č.16 
			musel také do boxů kvůli potížím s převodovkou. Souboje se 
			odehrávaly i mezi bratrskými vozy Audi.  Startovní číslo 3, řízené 
			Marcem Wernerem, se po předjetí Audi č.4 dostalo již na druhé 
			místo. Zatáčka Arnage byla osudná Emanuelu Pirrovi na vedoucím Audi 
			č.2. Nedokázal včas dobrzdit a levým předním kolem narazil do 
			svodidel. Samozřejmě následovala oprava v boxech, ztráta skoro 
			celého kola, a propad na 5. místo. Do čela závodu se dostala 
			posádka Lehto, Werner, Kristensen na Audi č.3. Za tři a čtvrt hodiny 
			dokázali postoupit do vedení z 8. místa.V polovině závodu se mohla 
			nejvíce radovat americká stáj Champion Racing. V čele byly oba její 
			vozy Audi. Na prvním místě stále Audi č.3 s náskokem jednoho kola na 
			druhé Audi č.2. Před sedmou hodinou nezvládl kvůli defektu 
			pneumatiky v zatáčce Indianapolis vůz Allan McNisch, a jeho Audi č.2 
			se zastavilo až v kačírku záchytné zóny. Musel být vytažen na trať a 
			s poškozeným vozem se dovléci do boxů k opravě. 
			Jako první si odmávnutí šachovým praporkem užívala vítězná posádka 
			Tom Kristensen, J.J.Lehto a Marco Werner na voze Audi  R8 americké 
			stáje Champion Racing. Tento výsledek znamenal obrovský úspěch pro 
			dánského jezdce Toma Kristensena, kterému se podařilo dosáhnout 
			celkově sedmého vítězství a šestého vítězství v řadě. Velké oslavy a 
			radost panovaly i u Audi. Lepší rozloučení typu R8 se závodem v Le 
			Mans si nemohli přát.
			
			 
         
			
			Technická data
			Motor : 
			Vidlicový osmiválec  90 °, uložený podélně, blok i hlava válců 
			z hliníkové slitiny, zdvihový objem 3,596 ccm, vrtání / zdvih 85,0 
			mm  / 79,2 mm, 
              4 
			ventily na válec, rozvod DOHC, vstřikování paliva Bosch Motronic MS 
			2.9, dvě turbodmychadla Garrett, výkon 520 koní, točivý moment 700 
			Nm
			Šasi : 
			monokok z uhlíkových vláken 
 
			Zavěšení : nezávislé dvojité lichoběžníkové, systém push - 
			rod  s horizontálními pružinami, nastavitelnými tlumiči 
			plněnými plynem
			
			Řízení : hřeben řízení s pastorkem a posilovačem
			
			Brzdy : hydraulické, dvou okruhový brzdový systém, brzdové 
			třmeny z lehkých slitin, brzdové kotouče odvětrávané z uhlíkových 
			vláken vpředu i vzadu
			
			Převodovka :  6stupňová sekvenční Ricardo, pohon zadních 
			kol
			
			Karoserie : z 
			uhlíkových vláken
			
			Rozměry : délka / šířka / výška 4650 mm / 2000 mm / 1080 mm
			
			
			Váha : 950 kilo 
			
			Rozvor : 2730 mm