| Model v měřítku 
			1:43 vyrobila firma IXO 
			 Vývoj dvoumístného sportovního prototypu A442, 
			pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, započal v roce 1975 ještě jako 
			projekt nezávislé firmy Alpine. Vozy byly velmi rychlé, dobře 
			ovladatelné, ale velice nespolehlivé. Před startem sezony 1978 
			probíhala zimní přestávka ve znamení intenzivního vývoje. Vedení týmu 
			převzal Gérard Larrousse, do té doby tovární jezdec Renaultu. 
			Zkoušky probíhaly jak ve větrném tunelu, tak na 
			přistávací ploše letiště s jediným cílem.Pro sezónu 1978 tak byly připraveny dva vozy loňské specifikace A, 
			jeden vylepšený specifikace B a jeden nový vůz typu A443, který se 
			vyznačoval prodlouženým rozvorem a zvýšeným objemem motoru na 2.2 
			litrů a jehož výkon narostl na 520 koňských sil. Výkon motoru A442 B 
			vzrostl na rovných 500 koní.
 Nejdiskutovanější a nejkontroverznější změnou na aerodynamice vozů 
			Renault byla "bublina" z akrylového skla, která tvořila čelní sklo a 
			částečně suplovala střechu a proti holé verzi umožňovala o 8 km/h 
			vyšší maximální rychlost, která na rovince Mulsanne dosahovala 360 
			km/h u A442 B. Tato výhoda byla ale vykoupena špatným výhledem z 
			vozů a hlavně horším odvětráváním kokpitů, na což si stěžovali 
			jezdci už během tréninků. Patrick Depailler a Jean-Pierre Jabouille, 
			kteří sedlali A443 dokonce mluvili o pocitech klaustrofobie a tak na 
			startu závodu se s "bublinou" objevil nakonec jen jeden vůz A442 B.
 Nejrychlejším žluto-černo-bílým vozem byla už zmiňovaná A443 s 
			číslem jedna. Hned od startu se rozpoutala bitva mezi Renaultem a 
			Porsche. A443 zajížděla velmi rychlé časy. Jabouille zajel 
			nejrychlejší kolo časem jen asi o šest sekund pomalejším, než v 
			kvalifikaci. Po odstoupení vozů Porsche Didier Pironi s Jean-Pierre 
			Jaussaudem nabídnutou příležitost nepustili a s bezpečným náskokem 
			čtyř okruhů zvítězili. Vyčerpaný Pironi ani nebyl s to převzít 
			společně s Jaussaudem trofej pro vítěze. Byla to vpravdě symbolická 
			tečka za působením Renaultu v kategorii sportovních prototypů.
 
			   Technická data  Motor :  
			Vidlicový šestiválec 90 º, uložený podélně, zdvihový objem 1,997 ccm, 
			vrtání / zdvih  86,0 mm / 57,3 mm, komprese 7.0:1, 4 ventily na 
			válec, rozvod DOHC, vstřikování paliva Kugelfischer, turbodmychadlo Garrett T05, 
			500 koní / 373 kW při 9900 ot / min., 392 Nm / 8100 ot.,
 
 Šasi : hliníkový semi- monokok přední a zadní pomocné rámy
 
 Karoserie : ze skelných vláken
 
 Zavěšení : vinuté pružiny, teleskopické tlumiče Koni
 
 Řízení : hřebenové s pastorkem
 
 Brzdy : větrané a příčné vrtané kotouče
 
 Převodovka : pětistupňová manuální Hewland, pohon zadních kol
 
 Rozměry : délka / šířka / výška  4960 mm / 1840 mm /
 
 Rozvor : 2310 mm, rozchod vpředu / vzadu 1420 mm / 1430 mm
 
 Hmotnost : 720 kg
 
 Maximální rychlost  : 360 km / h
 |